ensam hemma

Det blev inte världens bästa nattsömn, somnade vid tre och drömde virriga drömmar om olåsta fönster, folk som rykte i dörrar och vaknade halvt skräckslagen vid fyra. Nej, jag är inte van vid att sova ensam. Jag lugnade i alla fall ner mig så fort jag var vaken igen och somnade om på bara några minuter. Vaknade igen vid åtta av att regnet smattrade mot fönsterrutan. Låg i sängen en stund och bara lyssnade på tystnaden och regnet, jag älskar att vakna och veta att jag är ensam hemma. Funderade på att stiga upp men råkade somna om och vaknade inte förens pappa ringde vid 11.

Gjorde iordning en fruktsallad och lite grekisyoghurt + en kopp vanlijté till frukost och satte mig framför TVn och AristoCats, jag älskar att se gamla barnfilmer och ända gången jag egentligen ser på TV/film överhuvudtaget är när jag är sjuk. Det är faktiskt lite skönt när vädret tillåter en att stanna inne hela dagarna, även fast det är sommarlov.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0