det måste vara min turdag

Slaskigt och halt ute innebär att man blir alldeles blöt om fötterna hela dagarna, inte mysigt. Dessutom är det värsta jag vet att ramla när man är ensam och imorse när jag var påväg till skolan var det en liten liten hal uppförsbacke som jag inte lyckades få något fotfäste i, jag var tvungen att försöka både två och tre gånger innan jag tog mig upp och då var jag nära på att halka. Usch det är så pinsamt att ramla när man är ensam men med lite fåniga skirk för mig själv lyckades jag trots allt hålla mig på fötterna. Tur tycker ni, ja kanske... Påväg till lunchen skulle vi gå över samma hala fläck och precis när jag ska börja min mening "typ här var det jag ramlade imorse" så ligger jag plötsligt dyvåt och sprattlande i en enormt stor vattenpöl. Uschiamej fick gå alldeles blöt om både ben och fötter hela dagen.

Men som jag har lärt mig ska man se något bra i allt som händer, och det var säkert mina blöta jeans som gjorde att jag tyckte matteprovet idag gick så himla bra (!) trots att jag knappt pluggat alls. Säkert var det mina kalla och leriga fötter att tacka för det trevliga besked jag fick när jag kom hem också, så nu ska jag vara glad minsann. Glad glad glad för allt är underbart och just nu pratar jag i tefefon med söta Pelle som jag ska träffa på fredag <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0