engelska ftw

Jag har precis kommit på att allting låter mycket bättre på engelska. Det är allt bra synd att jag inte bor där, för då skulle det jag försöker säga låta mycket bättre. Jätteofta nu för tiden kommer jag på mig själv md att tänka på engelska, och när jag ska skriva saker händer det flera gånger att jag formulerar meningen på engelska och sen inte lyckas översätta den på rätt sätt, för engelskan har ju mycket fler ord och uttryck. När man säger/skriver saker på engelska känns det mycket starkare, som om det betyder mycket mer eller så låter det helt enkelt bättre. Och om jag, som inte ens är särskilt bra på engelska känner såhär, då borde väl typ alla tycka likadant?


min nästa dagbok, den ska jag skriva på engelska minsann

Kommentarer
Postat av: mli

Jag tycker att "Jag älskar dig" låter mycket starkare än "I love you". Annars är engelskan många gånger bättre.

2009-03-03 @ 20:51:48
URL: http://emiliez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0