Fyrklöver

Den här dagen har faktiskt varit bra, mot alla odds. Jag är helt utvilad efter min långa sovmorgon, jag slipper göra provet senare, kommer bara behöva G-kompletera lite och sen bedömer han de övriga sakerna jag har gjort/kommer göra och de är/kommer minnsan bra! Samhällslektionen var lugn och jag blev överlycklig när John drog upp persienerna och det visade sig vara gröna löv på träden. Underbara vårkänsla. Vi fick sluta 15 minuter tidigare och jag gick lite smått nervös inför mötet med Pelle till Gullmarsplan. Gick till Coffehouse by George för att äta lunch, jag drack en Chai Latte som var god, dock inte lika bra som på Espresso House. Vi småpratade om lite allt möjligt och det var en bra lunch. Vet däremot inte om vi kom fram till särskilt mycket, men en bra början iafa...

Matten gick också bra. Jag förstod allting och det var första gången på hela terminen som jag hann klart med uppgifterna och slapp ta hem för att jobba ikapp. Svenskan var långtråkig som vanligt men vi pratade bort det mesta och rätt som det var tog skoldagen slut. Fortfarande fint väder när jag satte mig på cykeln för att ta mig hem och det kändes nästan som om någon sprang bakom och skjutsade på hela vägen för det gick så enkelt, tillskillnad från imorse då det var uppförsbackar, motvind, kallt och svettigt på samma gång. Ikväll blir det god mat, räkor i het sås och sedan hockey och nu ska jag fixa mina naglar + göra korsordet i Vecko Revyn.

Det gäller att utnyttja de bra stunderna för jag är rädd att om jag blir uttråkad faller jag ner igen. Jag vill inte falla. Jag vill stanna här, och sedan vandra vidare uppåt. Jag vill att det ska bli bra igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0