harmonisk

Téet värmde kroppen väldigt mycket och lugnade mig också. Har redan hällt i mig fem koppar och en gång i halvtimmen springer jag ner till köket för att återigen fylla den röda koppen med vita prickar på. Jag har gjort det till en liten vana att sätta på vattenkokaren, lägga tepåse i koppen och sedan hälla över vattnet. Eftersom jag inte fyller på med mjölk är det alldeles för varmt att dricka till en början och därför ställer jag ifrån mig koppen en stund, det resulterar oftast i att téet hinner bli alldeles kallt, eller i bästa (?) fall lite pissljumet sådär. Fast det gör inte så mycket. Jag tycker om att bara hålla i den där prickiga muggen när den är varm, se den stå på köksbordet eller mitt nattduksbord och bara se fin ut. Jag tycker om att känna doften av vanilj som den senaste veckan fyllt mitt rum och bara tanken på att få en kopp te gör mig alldeles lugn inombords.

Förresten så passar tekoppar och tekannor bra i mitt nya rum. Mina hyllor är lite tomma för tillfället och jag funderar på att välja ut några av mina koppar där nerifrån och pryda hyllorna med. Det vore finfint. Jag har ju trots allt minst fem koppar som är bara mina alldeles egna och en tekanna som absolut inte passar ihop med dem, men omaka koppar och kannor är charmigt på sitt sätt det med

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0