hockeykväll

Kom precis hem från hockeymatch. AIK-Leksand på Hovet och de vann med 5-1. Yes! Jag är helt förälskad i sporten och stämningen när 7000 åskådare sitter i samma byggnad och lever sig in i matchen - i love it. Det är underbart. Varje gång det blir mål ser man hur alla reser sig upp och jublar tillsammans, det kallar jag lycka. Egentligen kan jag inte riktigt förklara varför, men det känns som en stor gemenskap, att man på något sätt hör samman. Det kan nog bero på att jag varit där ungefär varje höst till vår sen jag var 5 år och då lär man sig tycka om det. Nu tycker jag inte bara om det, jag rent ut sagt älskar det. Jag tycker synd om alla som aldrig gått på en match, för jag skulle kunna spendera varenda kväll av mitt liv i den hallen.

Påminner mig lite om att jag vill ha våran hockey och öl-kväll som vi pratade om. När ska det bli av egentligen.. varför har alla så fullt upp hela tiden?! Jag saknar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0