I have a dream

och då menar jag inte dröm om min framtid och sånt där, utan en dröm som man drömmer på natten. Det är liksom två drömmar som jag drömde två olika nätter. Det lite konstiga är att varje gång jag blundar så kommer de där drömmarna upp i mitt huvud, börjar spelas framför mina ögon och jag blir osäker på om det är en dröm, eller faktiskt ett riktigt minne. Första dagen trodde jag att det var sanning, att jag faktiskt hade träffat dig, pratat med henne och att vi bråkade. Efter en stund blev jag mer osäker, men tillslut kom jag fram till att det inte alls kunde vara sant. Jag var ju i Italien och hade inte alls pratat med dig. Nästa natt drömde jag en till dröm, liknande men inte samma. Vi var i parken nere där du bor, det var flera andra med också men jag pratade mest med dig. Vi var inte osams längre, men det var lite konstigt. Inte alls som vanligt. När jag vaknade saknade jag dig. Men nu vet jag inte om jag gör det, nu när jag är hemma och har chansen att träffa dig.


Jag behöver dig mer än vad jag vill ha dig och jag vill ha dig för gamla tiders skull


fast det är inte riktigt sant
för jag vill visst ha dig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0