open your eyes

Livet förändras var jag än går
och det kommer kanske inte
alltid vara vi två

Jag vet att det låter hemskt. Det är hemskt. Men kanske finns det ingenting att göra åt det. Kanske måste man låta livet ha sin gång. Man kan inte förutspå framtiden och man kan inte ändra det som sker. Självklart kan man vara med och påverka, man bestämmer ju själv över sitt liv, men man bestämmer inte allt. Speciellt inte i en relation... i en relation finns det två parter, två olika individer som vill och tycker olika. Ibland passar dessa personer väldigt bra ihop, ibland växer de ifrån varandra och ibland håller de ihop resten av livet. Jag kan inte säga hur det kommer att bli, men jag vet vad jag vill och jag tänker självklart kämpa för att få min vilja igenom. Jag avskyr att tappa kontakten med vänner, avskyr att förlora någon som står mig nära, men ibland kanske det helt enkelt var menat att bli som det blev, och förr eller senare måste man acceptera det. Men man måste se sanningen när den är rakt framför en. Det går inte att blunda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0