borta bra men hemma bäst



så fint blev mitt rum, och det är inte ens klart än! Jag längtar tills det är helt klart för det kommer bli så bra. Jag trivs verkligen här inne, känner mig trygg och säker. Mitt rum är min fristad. Inte sagt att jag aldrig är ledsen eller mår dåligt när jag är på rummet, för det gör jag, men samtidigt är det i den här fotöljen jag sitter och dricker te när jag inte orkar med resten av familjen. Det är i den här sängen jag gömmer mig under täcket och drömmer underbara drömmar, det är vid det här fönstret jag tillbringar åtskilliga timmar nätter då jag inte kan sova och det är den här (och den andra som inte syns) bokhyllan som jag fyller med mina underbara ägodelar.

Hyllor kan vara något väldigt fint och personligt om man gör dem till det. Mina är fyllda med alla de böcker jag läst genom åren, älskade böcker som också har räddat mig från mycket. Harry Potter böckerna och andra favoriter har fått hedersplats. Där står också små prydnadssaker, som foton, en rosa klocka, en rosa bil, små djurstatyer och vårat fotoalbum vi gjorde i somras. På de översta hyllorna står lådor, kartonger och askar i fina färger, mönstrade. Det är vad jag kallar personligt

Kommentarer
Postat av: P

det är fint, du är finemang :)

2009-03-24 @ 17:46:54
URL: http://milka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0