expert på att rodna

Jag har gått och förälskat mig i en ny bok och tro det eller ej men det är inte HP... Fast egentligen är den inte ny för jag har läst den flera gånger förut, men nu har jag köpt den och är helt ner kärad i den. Jag undrar hur man kan vara kär i en bok, går det ens? Men jag blir berörd av allt som står skriviet, alla ord som betyder något. Hur kan de där små svarta figurerna betyda så oerhört mycket?

Jag vill också ha en Tomas som jag kan lita blindt på. En som hjälper mig och pratar med mig, lyssnar och förstår och alltid finns där. En som är sann, mitt bland alla falska.
Jag vill också ha en Ira. Hon är skrämmande, men så vacker. Svag, hemlighetsfull men samtidigt så stark. Om jag tänker efter är jag nog lite utav en Ira, på gott och ont. Inte hela jag, men vissa delar av mig är som henne. Fast hon är lite mer stark, och lite mer svag. Jag skiljer mig inte lika mycket ifrån mig själv.
Jag vill också vara en sån där som faktiskt ska förändra världen
och expert på att rodna, ja det är jag väl redan

Alla sidor som är fina är invikta. Alla sidor där det står något speciellt är invikta. De sidor som jag vill minnas, kanske citera någon gång eller som bara fastnar, de är invikta. Jag tror att man skulle lära känna mig, det riktiga mig, om man läste alla sidor som jag viker in i mina favorit böcker. De är liksom jag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0