isglass

Kul att jag avslutar varje kväll med ett inlägg om min matångest, men det är inte mitt fel. Eller jo, det är det väl, jag ska inte skylla ifrån mig. Men jag känner mig så delad. Ena stunden har jag bestämt mig för att aldrig äta, inte någonting. Nästa stund är jag helt säker på att jag inte bryr mig, jag får och tänker stoppa i mig precis vad jag vill när jag vill. Sedan ändras allt igen och jag ska bara äta nyttigt, normala mängder bra mat och vid fasta tider. Men det blir ju aldrig som jag tänkt mig. Jag vill liksom bara ha ett sunt förhållande till allt det här, ska det vara så svårt?

Nu mår jag i alla fall illa. Känner mig alldeles uppblåst och ångest. En macka till frukost, en macka till lunch, två till mellis, en chai latte, ett äpple, melon och tacos till middag. Det är inte mycket, men samtidigt är det mycket. Jag villar ju fan bort mig och går vilse bland mina egna ord och funderingar. Imorgon blir det cykel, på onsdag blir det gym och på torsdag promenad. Jag vill bara att allting ska vara enkelt

Ska läsa lite nu och sova tidigt, är helt slut från igår. Jag klarar inte ens av att sova sent en dag, vad har hänt med mig egentligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0