sug på den karamellen ni

Uttrycket man får det inte bättre än man gör sig stämmer verkligen så bra när man tänker efter. Igår var jag på dåligt humör nästan hela dagen och jag låg i sängen, läste, såg på filmer och var allmänt uttråkad. Med andra ord ansträngde jag mig inte det minsta till att bli glad. Idag å andra sidan vaknade jag på fel sida igen, var irriterad på allt och alla och hade ingen som helst ork till att plugga. Så för att muntra upp mig själv gick jag ut på en lång promenad. När jag väl kom hem efter två timmar hade jag gått över en mil.

Gick till skolan och tänkte vända där, men istället gick jag ner och promenerade i skogen bland alla små kolonilotter, åh vad jag ångrar att jag inte tog med mig kameran för det var verkligen mysigt där. Solen sken och folk var ute i sina små trädgårdar utanför de röda stugorna. Funderar på att börja spendera mina långa lunchraster där nere.. Sedan tänkte jag börja röra mig hemåt men gick åt fel håll och kom ner till vattnet. En stor stock låg precis intill kanten och därpå satte jag mig, tog av strumpor och skor och badade mina små fötter. Platsen såg ut precis som ett vykort, med ett blommande träd som halvlåg över vattnet, blått vatten, små stenar och en klarblå himmel. Fick ett av mina sällan förekommande impulsryck och klädde av mig alla kläder och kastade mig ner i vattnet. Eller kasta är väl att ta i, det var ganska grunt och stenigt så jag snarare vadade ut en bit innan jag försiktigt doppade mig, allt utom huvudet. Kallt som tusan var det så jag låg nog inte i längre än en minut, men så fort jag kommit upp ovanför vattenytan kändes det varmt igen så doppade mig ännu en gång. Kastade på mig kläderna lite fort och precis när jag var färdigklädd kom det ett par med barnvagn förbi. Glatt leende sprang jag på lätta fötter hemåt. Solen sken hela vägen så både jag och mina kläder torkade och jag gick med ett fånigtlyckligt leende på läpparna hela vägen 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0