låt drömmarna ta fart

Har varken haft ork eller lust att skriva på nästan hela veckan, men idag känner jag för en liten uppdatering igen.
Tisdag: Redovisning och plugg inför matte nationella i skolan, båda gick galant. Var hos sjukgymnasten på morgonen och träffade Eva och Anna, båda två var riktigt duktiga och vi bokade in tre nya tider på en gång. Hennes mål var att jag skulle komma igång med kontidions- och teknikträning så fort som möjligt. Det är jag riktigt taggad på så nu ska jag ritkigt kämpa för att komma tillbaka
Onsdag: Segis dag i skolan och tråkigt besked när jag kom hem... Känns som att 2009 av någon anledning kommer bli ett år med mycket förändringar i mitt liv... Bangade på både Bobbykväll på Östra och Cabaré i Sjöängsskolan, följde med pappsen, Ulrik och Nico på fotboll och såg AIK förlora mot Helsingborg istället. Sedan hem och plugga inför spanskaprovet
Torsdag, valborgsmässoafton samt kungens och morfarsfödelsedag: Spanskaprovet gick super och jag tror att jag lyckades med ett MVG, men det är dumt att säga sånt i förtid. Lunchen spenderades i stan med Jennifer, blev två par svarta tights köpta och sedan ett evigt suktande efter Ben&Jerry glass och örhängen. Letande efter fest eller grillning inför kvällen men hittade inget. Slutade med att jag bestämde mig för att käka hemma och se om jag hittade nåt efter, fick tre frågor om fest men bangade på alla för jag hade tappat suget. En ensamhemma kväll med kladdkaka och jordgubbar lät faktiskt bättre i mina öron och så fick det bli.

Idag är det fredag och första Maj, vilket betyder LEDIG! Jag vaknade vid kvart över sju på grund av ett rum varmt som en bastu, solen skinandes i ögonen och Trolles Trafikskola på radions högsta volym. Men det gjorde inte mig något, har precis upptäckt hur skönt det är att vara uppe tidigt så jag gjorde iordning en skål med yoghurt, müsli och jordgubbar till frukost och sen gick jag ut på en promenad. Underbart väder som vanligt och jag njöt av tystnaden, det är inte så mycket folk ute klockan åtta en ledig dag vilket passade mig perfekt. Plockade blommor på vägen. Sådana här dagar är lycka.

nu är jag sugen på att baka, göra iordning mat och dra iväg på picknick

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0