utan ett ord

Idag har varit en riktigt usel dag redan från den stunden att väckarklockan ringde. Övervägde att skippa första lektionen men då vi skulle ha prov kände jag mig tvungen att gå dit.. Funderade också en kort stund på att ta tuben men det brukar alltid kännas lite bättre att gå när man är på dåligt humör så jag satte ipoden i örat och började traska. Det var dock ingen bra idé för vädret var regnigt och första låten som spelades var så sorglig att jag började gråta. Väl framme i skolan fick jag veta att vi inte alls hade prov, det var tydligen nästa vecka så jag hade oroat mig helt i onödan.

Resten av dagen flöt på sådär segt som måndagar alltid gör, folk var bakiströtta efter helgen, spanska lektionen var långtråkig och matten sov vi bort. Vips var klockan halv fyra och skoldagen slut. Drog mig mot gullmarsplan och köpte en Chai Latte för första gången på länge! Tog sedan bussen mot Julia Borg för att åtminstone få en liten promenad hem, men orkade inte hela vägen... Mötte både en, två och tre personer som inte står högst upp på min lista just nu, men sånt får man räkna med. Ringde Pelle för att gå ut på en promenad men hon var med Anna så jag gick till Högdalen och mötte dem för att sedan åka till Pellan och äta mackor.

Efter att ha spenderat ett par timmar med dem och sedan chattat med en viss Karlsson på Taket känns det mycket mycket bättre igen, jag blir glad av människor som är enkla och okomplicerade

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0