vardag

Det är så himlans skönt med långhelg, man tar verkligen vara på tiden då! Nu längtar jag som jag vet inte vad efter sommarlovet och det känns så nära, men ändå vill jag inte få sommarlov. Egentligen är det tiden innan som är bäst, då man längtar efter allt man ska göra, allt skolarbete man slipper, när det inte finns några måsten och ja, ni vet ju varför man längtar. Men när sommaren väl kommer, visst är det skönt men det känns ändå som att allt försvinner så snabbt och vips så är halva somamren förbi och man börjar räkna dagar och blir stressad över att allt snart är över och tillbaka i vanliga gängor. Nej, nu är egentligen den bästa tiden, mm lovely!

Fram till sommarlovet har jag en hel del att se framemot: ska troligtvis ner till Anna i Skåne samma dag som min födelsedag råkar infalla, så då har jag firandet av min födelsedag framför mig också, sen är det en hel del lediga dagar på grund av treornas student, värmdös underbara tisdags, idrottsdag som jag inte kan delta i!

Den här helgen har det också hänt mycket. Det har bara gått en ledig dag men det känns ändå som om jag haft fullt upp. Gymade efter skolan i onsdags, sedan hem till lägenheten där moster hälsade på och åt grekisk sallad med oss. På kvällen tog jag en promenix med Frida och sedan somnade jag i samma sekund som jag la huvudet på kudden.
I torsdags var jag och Frida uppe på gymmet runt halv elva tiden, sedan åkte vi på picknick med hela gamla örbytjej-gänget, vi lyckades få sol och fint, myspys. Sedan var det dirket iväg till fotboll och jag hann knappt hem för att äta middag innan jag skulle vidare på filmkväll hos Camilla. Såg Sex and the City-filmen för första gången och det var lyckat det med.
Idag har jag bara hunnit gymma (igen), läsa, hjälpa mamma att möblera och ätit en supergod frukost som mamma gjorde iordning. Nu blir det geografiplugg för hela slanten, kompletteringsskit som jag inte förstår alls, men det kommer gå bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0