bara ikväll

Jag är faktiskt fortfarande rätt glad och nöjd och inte helt genomlycklig men ändå alldeles lagom lycklig. I helgen febrade jag massa efter vaccinet med det gick över och igår kväll tränade jag. Träffade även pellan på hockey på dagen och det var länge sen vi sågs bara vi, men choklad och massa prat gjorde mig glad. Idag har jag haft huvudvärk men dagen har varit rolig ändå. Skolan är faktiskt bra, det är som Linda sa, att om skolan inte fanns skulle man ju bara ligga hemma och mögla hela dagarna och vem orkar det egentligen. Dessutom skulle det inte vara så skönt att komma hem, ligga i soffan och göra ingenting om man gjorde det varje dag.

Om fem timmar ska mitt idrottsprojekt skickas in och jag är inte helt klar men har kommit mer än halvvägs och det är riktigt roligt. Idrott, hälsa, fysisk, psykisk, socialt, problem, att leva, att vara lycklig, att trivas och att tycka om sig själv - jag tycker det är intressant och roligt och jag vill veta mera och göra mera. Det är ett sånt där ämne som man kan disskutera om i evigheter och ändå inte riktigt komma fram till vad som är rätt eftersom det beror helt på vilken typ av människa man pratar om. Jag trivs till exempel bra med att vara hemma för mig själv, jag blir lycklig av att tända ljus, baka bullar, ha det fiint runt omkring mig och lyssna på bra musik. Jag blir lugn av att gå milslånga promenader, av att städa och att diska och känna att jag kan koppla bort tankarna helt och hållet. Jag hanterar min verklighet genom att leva genom böcker och drömma mig in i någon annan förtrollande värld. Men det kanske inte alla andra gör så alla måste hitta själva vad de trivs med och vad de gör för att må bra men jag mår bra nu i alla fall. Jag mår bra när jag gör ingenting och jag mår bra när jag tränar, när jag läser, när jag drömmer, när jag skriver och när jag umgås med fina människor som får mig att skratta rakt från hjärtat. Jag mår bra när jag får göra något som ligger mig varmt om hjärtat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0