Dina ögon ändrar färg i höstljuset

Nio dagars ledighet börjar lida mot sitt slut och nu är det endast lite drygt tolv timmar kvar till helvetet igen. En sak ser jag dock framemot och det är Twilightboken som jag ska låna i skolan, det verkar vara enda biblioteket i hela Stockholm som inte har alla exemplar utlånade! Bortsett från det är det alltid roligt att träffa folket igen, flummiga lektioner och mycket skratt så får vi hoppas att jag orkar med de 46 dagarna som är kvar till jullovet. Jag längtar redan, julen är varm och mysig och oftast är den glad också.

På lovet har mycket och ingenting hänt.
Kryssning med en familj jag tycker om
Chai och övernattning med två fina vänner
Fika och innebandyplanering med två gamla vänner
IKEAshopping och IKEAfika med mamsen
Stan med två och en halv av mina vänner
Middag och mys hos kusiner
och självklart massa hemma mys som Föräldrafällan, Twilight, te, chai latte, mackor, hembakat och pannkaksfrukost.

Vad som däremot borde hänt men inte har fått ordentlig tid är träning, sömn, ekonomiplugg, matteplugg, körkortsteoriplugg, städning och sådant där annat tråkigt som är nödvändigt men absolut inte prio-ett.

En-två veckors sjukdom skulle inte sitta helt fel så att jag kan vila upp mig lite mer, men det skulle innebära dubbelt så mycket jobb i skolan när jag väl kom tillbaka så det är nog inte värt det. Får plugga inatt och sova ikapp på tisdag istället.
Planering it is.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0