hundra sorters choklad

Idag har jag varit på något nytt, jag har varit på Chokladmässan på Nordiska Museét och gud, jag har nog aldrig sett så mycket choklad i hela mitt liv. Det är ett hett tips till alla chokladälskare och det kostar bara 50 kr i inträde! Där inne var hela stora salen fylld med bord och montrar med olika chokladtillverkare och nästan alla hade provsmakning. Emma och Livia var smarta, de hade med sig varsin påse som de smugglade ner massa smakprover i medans jag och Jennifer var tvugna att trycka i oss så mycket vi bara orkade på en gång.

Det fanns nog choklader för alla smaker där. Det fanns vit, mörk, ljus och mellan. Choklad med kaffesmak, choklad med hallon-, blåbär-, chili-, mint-, apelsin-, jordgubb-, citron-, lakrits- och mangosmaker och till och med choklad överströdda med havssalt. Två stora chokladfontäner, en med varm ljuschoklad och en med smält vitchoklad, bredvid fanns marsmellows man fick doppa i chokladen. I ett rum på nedervåningen fanns det till och med balklänningar gjorda av choklad- och endast choklad! De olika chokladsorterna fanns i alla möjliga former och konsistenser, formade som stenar, som plattor, som kvadrater, avlånga, runda, tjocka, platta, bollar, praliner ja det fanns verkligen allt och om även om jag inte älskade choklad skulle jag älska att vara där. Det ska bli en ny tradition varje höst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0