min vän

Du fick för stor del av mitt liv jag kunde inte andas till slut. Det var år sen vi va små. Visst känns det fint att vara vid liv en dag till. Nu är det lika långt till stjärnorna som stjärnorna till dig. Alla talar om dig. Den här staden är för liten. En dag försvann du och något säger mig att du inte kommer tillbaka. Först skratten och sen dom där tårarna. Det är inte första gången. Jag har varit överallt och letat efter dig. Du fanns just runt hörnet. Försvunnen på så kort stund. En minut var allt vi hann. En tryg famn att lita på. Ingen finns där när du kommer hem. Du inser snart igen att det inte är första gången. Vi gick om varandra. Vilse i en storstad. Fokusera på smärtan. Ibland är en lögn det finaste jag har. En konstig känsla någonstans.
Jag berättar vad som helst


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0