trejde oktober

Idag är en dag av många händelser.

För exakt 84 år sedan föddes till exempel min farfar vilket betyder att han borde fira sin 84e födelsedag tillsammans med oss och en stor prinsesstårta som alla slåss om rosen på. Borde. Borde och gör är inte samma sak.

Det är även exakt ett år sen mina föräldrar helt plötsligt pratade ihop sig och beslutade att de inte längre ville bo tillsammans. Jag undrar hur många dagar de dröjde innan de hade bestämt sig för att de inte älskade varandra längre. Jag undrar hur många dagar det dröjer tills ingen älskar längre. Allt det där fick jag ju i och för sig veta långt efteråt, närmare bestämt tre månader men ändå, det är väl på sätt och vis en dag att minnas.

Det var ju i och för sig bara två stycken händelser, det har säkert hänt mycket mer men det orkar jag inte med att skriva om för nu ska jag dricka varm choklad med grädde.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0