1+x+y / 2z * xy^3

Att plugga är faktiskt inte sådär illa som alla, inklusive jag själv, alltid säger. När jag väl har kommit igång och det går bra blir man glad, det är som en liten bekräftelse på att man faktiskt kan någonting. Dessutom blir man ju så himla nöjd när man är klar. Samtidigt som man pluggar slipper man tänka på allt annat och det är ju också ett plus. På ett sätt är jag helt slut i hjärnan nu efter alla siffror och variabler som snurrar runt där inne men samtidigt i den där andra delen av hjärnan, den del som alltid överanalyserar allt som händer och oroar sig, är allting alldeles lugnt och fridfullt. Underbart.

Idag hade Madde med sig muffins till skolan, jag blev jättesugen på att baka så efter middagen gjorde jag choklad-, -hallon- och blåbärsmuffins som jag sedan åt samtidigt som jag drack Chai Latte, tittade på Idol, läste HP och pluggade matte. Soft kväll med andra ord.

Kommentarer
Postat av: emzak

Precis.. NÄR (och om) man kommer in i plugget så går det ju bra, men den tiden som går åt att tänka på "allt jobbigt plugg man har att göra" är ju ganska så onajs.



sv: Såhär gör man för att få in en youtubevideo på sin blogg;

1. gå in på youtube och den videon du vill ha

2. kolla in det ljusgråa fältet till höger, där det står vem ägaren av videon är, när videon lades upp, lite info och så? hittat den? bra.

3. sen finns det också en rubrik strax under webbadress som heter bädda in (samma ljusgråa ruta fortfarande), och länken som börjar med <object width ska du kopiera!

4. Sen är det bara att gå in på blogg.se, skapa ett nytt inlägg, klicka på ikonen som det står HTML på (bredvid bifoga bild-ikonen) och där klistrar du in länken/adressen. Sen på uppdatera knappen, så ska du se att en ljusgul ruta kommer upp - det är videon!

5. Om du inte vill lägga till någon text eller nåt så är det bara att publicera inlägget.



Hoppas du förstod någorlunda, annars får du fråga igen!

2009-09-24 @ 14:29:59
URL: http://emiliez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0