mittemellan det du flyr undan och det du söker

En eftermiddag ensam hemma var nog precis vad jag behövde. Har ringt och beställt klippningstid - nästa tisdag! Och har tagit reda på um:s öppet tider så ska ringa dit imorgon också. Nu har jag precis bakat bröd som står inne i ugnen, jag har druckit lite drygt en liter vitt te med honung i och jag har verkligen kommit in i boken jag läser. En bok kan vara vacker på många sätt, den här har ett vackert innehåll och är skriven på ett fint sätt. Det är sånna böcker som får mig att vilja skriva dikter, flytta hemifrån, rita, laga mat, hjälpa människor och göra något av mitt liv. Jag vill göra små saker som gör en himla stor skillnad i andra människors liv, saker som betyder mycket men som ändå inte är revolutionerande. Jag vill förändra världen på mitt egna lilla vis, och en dag ska jag nog lyckas med det.

Kommentarer
Postat av: emzak

.. får man fråga, vad det är för en bok som du läser nu?

2009-09-16 @ 21:45:31
URL: http://emiliez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0