come as you are

Att säga att jag inte påverkas av andra vore lika dumt som att säga att fiskar inte andas. Fast när jag tänker efter kanske fiskar inte gör det? Fast dom har ju sina gälar.. Aja whatever. Jag påverkas visst, lika mycket som de flesta andra. Men jag har i alla fall en känsla av att jag inte tar efter lika uppenbart som vissa gör. Jag brukar inte sno stilar rakt av från folk, kopiera exakt vad någon annan redan sagt (bortsett från sångtexter och dikter - sånna är tillåtna att citera) eller göra precis som någon annan. Jag tycker inte om sånt. Om jag ser något jag tycker om kan jag stjäla konceptet och grundtanken, men jag vill göra om det på mitt eget sätt. Jag avskyr när allting ser likadant ut och alla gör precis som alla andra.

Jag vet inte vad jag vill men jag vet ganska bra vad jag inte vill, och jag är oändligt trött på alla som visar upp ett perfekt yttre för att alla ska avguda dem. Jag blir alldeles sjuk när jag ser femton likadana små fjortisar sitta och kopiera något som någon gjorde för fem sekunder sen. Jag blir tokig på alla som inte bara kan säga vad de tycker för att de är rädda att inte bli omtyckta. Vad är det för mening med att bli omtyckt som någon annan, vad ser man för nöje i att aldrig vara sig själv. Varför vilja göra något som man ändå inte tycker om. Det vore väl bättre att hitta sin egen plats. Där man trivs och mår bra.

Men att jag inte påverkas av andra. Det vore ju att ljuga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0