du är fin som en sommarmorgon

KP är faktiskt en väldigt bra tidning på så sätt att den har ett bra budskap, tanke och grund. Visst växer man ifrån den eftersom det mestadels är tioåringar som skriver insändarna och den riktar sig till barn under tonåren. Men ändå tycker jag om idén, idén om att det är läsarna själva som skriver halva tidningen, att barn får en plats att uttrycka sina känslor och ställa frågor på. Jag tycker om att det handlar om att lysa upp tillvaron och om hur man ska göra för att vara nöjd med sig själv. Jag tycker om att tidningen inte vill ändra på personer utan bara påverka på ett positivt sätt och uppmuntra barn att vara som de är. Jag tycker om att de har med roliga tips på vad man kan göra en tråkig regning dag och olika sätt att göra frukosten roligare.

Jag önskar att det fanns en liknande tidning för en äldre målgrupp. Jag önskar att någon kunde starta en KP tidning som jag kan läsa och känna att den ger mig något. Jag vill också ha, det är något jag verkligen känner stark för.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0