tell me something true

Nätter är som alltid nostalgiska. Och fyllda av jag vet inte vad - känslor antar jag att det kallas. Fast jag hörde någonstans att det är viktigt att lära sig att skilja mellan känslor och tankar. Vad hör egentligen till vilken kategori. Att vara dålig på matte är inte en känsla, det är en tanke. Att vara glad är däremot en känsla. Att vara fattig är inte heller en känsla, det är en dålig tanke. En negativ tanke. Hur fattig du än blir kommer det alltid finnas någon som är ännu fattigare och därför är det inte en känsla, det är en dålig tanke som uppstår när du tänker negativt.

Dessutom kan man vara rik även om man är fattig på pengar. Man kan vara rik på kunskap, på kärlek, på vänskap eller på något annat fint man tycker om. Rik på blommor, på skrivblock, på suddgummin eller på kvitton. Jag tänker vara rik på allting jag tycker om. Ska bli rik på lyckliga sommarnätter med barfotafötter, skratt och hallonsaft. Jag ska bli rik på hembakade kakor, fina burkar och tekoppar. Jag ska bli rik på fina minnen från fina stunder, ensam och med fina vänner.

Jag ska bli rik på att leva. Rik på mitt liv.

Kommentarer
Postat av: p

och man är hellre rik på sitt liv, än rik på pengar

2010-04-27 @ 12:00:17
URL: http://milka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0