torn to do what I have to

Linda är min musikgud på riktigt och nu ska jag hämta hit mammas gitarr och låta henne stämma den. Sedan ska jag lära mig spela. Jag vill verkligen verkligen kunna och nu ska jag göra det här fullt ut. Efter det måste jag se till att pianot blir stämt igen, hämta hem alla notpapper och sedan börja spela piano igen. Jag saknar musik. Jag saknar att lyssna på musik och jag vill också kunna spela. Vad hände med den tiden när musik var tre fjärdedelar av mitt liv?

Pratade mycket med Pelle igår också. Oavbrutet hela vägen från Stuvsta till Södertälje, det var en lång väg med pendeltåg och buss. Det är bra att prata med henne. Det var länge sen jag pratade med henne. Hos Linda gjorde vi mest ingenting, åt mackor, drack kaffe och spelade gitarr bara. Och lyssnade på musik. Och pratade om ingenting. Jag har ju sagt att ingenting är bäst så länge det inte är Ingentinget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0