wake me up when september ends

Insåg ikväll hur otroligt snabbt det har blivit mörkt, känns inte som att det var länge sen det var ljust fram till klockan ett på nätterna. Har också tröttnat rejält på det här konstiga vädret, augusti ska vara sensommar med shorts och möjligtvis en långärmad tröja-väder.

Nu längtar jag bort från iskyla när man går till skolan och ökenvärme när man ska gå hem igen. Nu vill jag ha oktober med sina isvindar och svaga solljus som värmer ryggen när man går. Nu vill jag ha allt det där som hösten alltid innebär, det där som är så fint. Sånt som röda höstlöv på marken, solljus som lyser genom de lövfattiga trädgrenarna och ruskiga regnkvällar när man kan höra stormen utanför fönstret och samtidigt njuta av värmen i huset.

Nu vill jag ha nätter med meningslösa filmer, sena kvällar uppkrupen i en fåtölj med en bra bok och en kopp té, regninga och blåsiga dagar när man sitter på café och dricker latte. Jag längtar efter tjocka tröjor, halsdukar och stickade vantar. Längtar efter höstens fina färger och värmen den ger, trots att den egentligen är en kall årstid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0