gone forever and ever

Så kommer då årets (eller ska man säga förra årets?) lista. Det är i alla fall samma frågor som senaste gången för jag orkade inte leta rätt på några nya, men det är det nog ändå ingen som minns! Tänk, vad tiden har gått medans jag tänkte tillbaka på det där året som passerade innan jag ens hann blinka.

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Ja det gjorde jag säkert, men inget så speciellt att jag minns det

Höll du några av dina nyårslöften?
Några stycken höll jag, i alla fall lite grann!

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Hm inte direkt vänner, men några som jag känner i alla fall

Dog någon som stod dig nära?
Farfar...

Vilka länder besökte du?
Italien, Danmark och Frankrike på riktigt, sen Tyskland, Nederländerna, Schweiz och Österrike lite grann också

Är det något du saknar år 2009 som du vill ha år 2010?
ja., saknar så mycket att det har gått ett hål genom hela mig, men jag vet att hål tillslut blir fyllda igen

Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas?
2 januari, 29 april, 4 juni, 5 juli, 9-16 augusti, 12 november

Vad var din största framgång 2009?
Jag har skaffat jobb, stor framgång!

Största misstaget?
Oj.. jag vet faktiskt inte riktigt, att lita för mycket på folk skulle jag tro

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Jag lyckades bryta nyckelbenet i april

Bästa köpet?
hm, jag är väldigt nöjd med mina randiga sockor, min lila tröja och mina jeanstights. Annars är nog chai latte en av favoriterna också, haha. Och juste, mitt té också!

Vad spenderade du mest pengar på?
Hm, massa krimskrams och småsaker och mat säkert.

Gjorde någon/någonting dig riktigt glad?
Ja, fina vänner är de bästa vännerna

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009?
Thriller, Beat It, Hej Hej Monica, Ramlar, Billy Jean - GOTLAND
Jag kan inte skilja på- Melissa Horn
Hurt- Nine Inch Nails
Run- Leona Lewis

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Mycket gladare över lag, men svackorna var djupare skulle jag tro

Vad önskar du att du gjort mer?
Skrattat, hoppat i vattenpölar, sjungit singstar, gjort snöänglar, badat i havet, gått barfota, tränat, fikat

Vad önskar du att du gjort mindre?
Gråtit över sånt jag inte kan påverka

Hur  tillbringade du julen?
Hos farmor på morgonfika, sedan hos Thomas med mammas släkt, sedan hos Cillan den 24e. Julfika med Frida och sedan till Barbro den 25e. Hos m&m den 27e och hemma med pappas sida den 29e.

Blev du kär i år?
Haha. Inte i någon verklig person i alla fall, så då räknas det knappast.

Hur många one night stands?
Nja, fortfarande inte riktigt min grej

Favoritprogram på TV?
Oj, jag har nog inte tittat på TV på hela året.. Men tonårsliv är väl det jag följt mest

Bästa boken du läste i år?
Åh, favorit fråga! Alla mina böcker är bra. Men Twilightserien är definitivt ledande, sedan  Röda Vita Rosen, Vattenmelonen och Våga Flyga.

Största musikaliska upptäckten?
Nä jag har nog inte upptäckt någon ny musik, bara gammal!

Något du önskade dig och fick?
Jaa, twilightböcker, min prickiga pajform, OTHboxer, pengar till Spanienresan och till Gotlandsresan, en picknickkorg, chaipulver och ja gud vet vad, överraskningar fick jag många!

Något du önskade dig och inte fick?
Ja, eller nej inget speciellt egentligen

Vad gjorde du på din födelsedag 2009?
Frukost på sängen med hela familjen och sedan flög jag ner till Skåne, fikade med Anna och Cissi och sedan var jag och Anna i Köpenhamn, köpte cider, drack té och åt glass. Tog tåget tillbaka till Skåne och åt kladdkaka som hennes mamma hade bakat för att jag fyllde år. Det var en fin födelsedag. Sedan hade jag en till, extrafödelsedag med Frida och Pelle, en månad senare med överraskningar och nattbad mitt i sommaren, fin musik, kakor och jordgubbar. Två fina dagar, oförglömliga båda två <3

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
ja.. en, två, tre saker speciellt

Hur skulle du beskriva din stil år 2009?
Min stil, hjälp. Jag har i alla fall ingen jeansstil, för jag har knappt använt jeans på hela året. Snarare tights, sockor och stora tröjor-stil, vad nu det kallas.

Vad fick dig att må bra?
Finaste vänner, bullbak, chailatte, té, pussel, twilight, överraskningar och myskvällar 

Vilken kändis var du mest sugen på?
Kändisar är definitivt överskattade!

Vem saknade du?
the lost friend?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0