home is where heart is

Om sisådär ett par sekunder fyller en söt liten filur jag känner 18 år och det ska firas. Det ska firas på många sätt! Den där lilla tjejen som inte längre är så liten utan i själva verket blir myndig och gammal är även gammal i benämningen vän. Gammal vän. Jag skulle gärna vilja säga att jag minns första dagen vi träffades men med tanke på att jag precis var sex år fyllda vid den tidpunkten och att jag mötte ungefär 30 andra personer för första gången vid exakt samma tillfälle kan jag inte riktigt minnas det. Däremot så minns jag att vi började leka redan på sexårs och att vi hade en sång som vi alltid sjöng när vi gick i ledet. Jag minns också att Viktor och Simon snodde sången men bytte ut "Frida och Frida" mot "Viktor och Simon". Jag vill mig minnas att vi var kända för den sången rätt länge och när vi inte längre kopplades ihop med ramsan så blev vi speciella för vårat språk, det där finurliga språket som vi fortfarande kommer ihåg även fast vi aldrig pratar det.

Det finns tusen och åter tusen minnen och jag skulle gärna vilja skriva ner alla men det skulle nog ta mig ett par år och då skulle jag snarare publicera det här i samband med din 23 års dag istället för 18års dagen och det skulle ju förstöra en del av nöjet.. Några fina värda att nämna är i alla fall hunden Hugo i en låda under sängen, den där gången när vi åt mellis i ditt kök och jag läste Bamsetidningen, alla skrattanfall vi brukade få när vi åt middag hos varandra, första två kvällarna på Gotland när vi gömde oss för alla för att få lite catch up talk, självmordsfilmerna(INKLUSIVE dödsryck), ketchup-, tandkräm- och toapappersreklamerna och såklart skidresorna, Söderhamnsresorna, kryssningen, regnet, pulka i lekparken, hoppsitoppsileken och som sagt, tusen andra som både du och jag vet om men som kan få stanna mellan oss. För tillfället i alla fall.


Den bästa av alla bästa dagar är du värd och det kommer du att få också <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0