some dancing and crying

Idag var en riktigt bra dag och inatt var en riktigt.. konstig natt. Det var länge sen jag hade sånna sömnproblem, typ åttan har jag för mig. Jag la mig halv elva för att orka stiga upp tidigt idag men lyckades inte somna förens halv två. Därefter drömde jag en rad bisarra drömmar och sedan vaknade jag sisådär minst en gång i timmen. Inte förän sju lyckades jag somna ordentligt och då var det bara en timme tills klockan ringde. Jag upptäckte även att räkna får är ett helt värdelöst sätt när man vill somna eftersom jag bara blir sjukt stressad när fåren vägrar hoppa över staketet ett och ett utan istället kommer i stora drösar om minst tio i taget. För att distrahera mig låg jag även och tänkte igenom allas födelsedagar från första januari till sista december, jag räknade alla gångertabeller från ett till tolv och jag tänkte på alla telefonnummer jag kan. Det funkade ganska bra, men det gjorde mig inte det minsta trött.

Vidare till dagen som då har varit fin. Fin på två olika sätt, först var det lite varmare väder, klar himmel med vackra färger och orörd snö både på vägen till och hem från skolan. Sedan har jag haft en riktigt produktivdag eftersom jag lyckats genomlida terminens första skoldag, ta ledigt från jobbet samt avbeställa två körlektioner. Jag har ätit pannkakor och skrattat tills jag gråtit på lunchen hemma hos Amanda också så dagen har minsann inte varit helt tokig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0