tell me when you leave

Äntligen hemma efter fyra timmars jobb och mamma gjorde mig glad igår genom att berätta att det var en röd dag idag, vilket innebär dubbel lön, jippie! Det var sjukligt lungt hela kvällen och jag jobbade med roliga personer så det var en bra kväll ändå. Imorgon börjar de flesta skolan men jag har fortfarande fyra dagars lov kvar och sen mina böcker tog slut vet jag inte riktigt vad jag ska fylla ut dem med. Jag är på humör för att klä på mig sju lager tjockiskläder och sedan åka pulka, ha snöbollskrig och göra snöänglar och sedan gå in och dricka massor av té, vira in mig i tjocka filtar och titta på film. Måste bara hitta någon att göra allt med, och det blir ju lite svårt om alla ska gå i skolan.

Jag är på skrivhumör också, men kommer inte på någonting att skriva om. När jag var ensam hemma i eftermiddag passade jag på att plocka fram gamla dagböcker, oskickade brev, dikter och annat jag skrev under förra året och det känns verkligen inte som om det var så länge sen när det gäller vissa saker, och andra saker mindes jag inte ens att jag skrivit. Vi får väl se om jag kanske plockar upp ett nytt kollegieblock ikväll och börjar skriva. Annars kanske jag bara pusslar. Eller dricker té. Eller läser. Eller sover. Sova och musik känns väldigt lockande, men jag är aningen för rastlös för att orka det just nu tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0