tuff brud i lyxförpackning

Andra gången på två dagar som jag sitter vid datorn, tufft! Dock första gången på en vecka som jag startar min egna data, det förvånar mig att den inte hade dammat igen helt. Anledningen är att mamma äntligen tagit hem kortläsaren igen så nu är jag i fullgång med att ladda in bilder från december och framåt. Det går inte jättebra med tanke på att jag försöker städa upp den enorma klädhög som på något mystiskt vis byggt bo i hörnet på mitt golv.

Idag är en glad dag, en riktigt bra sistadapålovet-dag. Jag sov till halv tolv, åt mackor och té till frukost och sen åkte jag till Liljeholmsgallerian med mammsen. Jag hittade en sjukt snygg kavaj för bara 50:- på Stadsmissionen, måste vara min lyckodag med tanke på att jag har letat efter en i över ett år nu, och jag såg den precis när vi var påväg att gå därifrån. Köpte även en stickad klänning som var urgullig, och en bok. Aldrig att jag går på loppis/second hand utan att köpa med mig en bok hem. Sedan fikade jag och mamma latte, chokladboll och semla på nåt fik och där blev vi sittande i jag vet inte hur länge. Hittade en skitsnygg jacka som kostade runt 700 - efter rean- så jag ska fundera på den ett tag, sedan kanske jag köper den, kanske inte. Jag är väldigt shoppingsugen och mitt löfte om att börja spara pengar nu när jag väl har något att spara har inte tagit någon bra start. Menmen, lite måste jag faktiskt få slösa nu när jag för en gång skull har något att slösa, spara kan jag göra i nästa liv!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0