det finns inga ord för dig

Det är två trasiga själar som desperat försöker laga varandra, försöker fylla ut de tomma hålen. Det hjälper lite, det finns mycket som hjälper lite, men två trasiga själar kan aldrig bli två hela själar. De kan inte ens bli en hel själ. Det krävs ännu mer. Gårdagen var helt okej, vissa stunder bättre än andra. Promenad och mellis med Frida var bra. Trevlig middag och mottagning hos David vad också bra. Kalla blickar, kalla kårar, osäkerhet, rädsla och feghet var mindre bra. Natt med Sebbe var lite blandad, mest bra.

Vad mer kan jag säga? Jag vet inte vilka ord jag vill använda. Jag vet bara att rädslan att bli sårad och sviken har fått en för stor del av mitt liv. En rädsla borde inte ha makten att ta över någons liv. Den ska inte längre ha det i mitt liv. Måste våga, vad det än leder till. Måste våga lita på nya.

Dessutom kan ingen svika mig på samma sätt igen. Det finns ingen som är tillräckligt stor del av mitt liv som vet hur man gör.

Kommentarer
Postat av: p

nattpromenad med mig inatt?

2010-06-12 @ 19:39:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0