en dag till

Det har varit en väldigt händelserik vecka och jag är genomlycklig på många sätt. Gustavs student och min 18års dag firades i torsdags tillsammans med majoriteten av vår släkt och några kompisar till Gustav. Det var en bra dag, fint väder och glada människor. Maten var god och sällskapet trevligt och jag hade fullt upp hela dagen. På fredagen stannade jag hemma från skolan för att plugga teori (och t.g. jag klarade den!) och på tolvslaget kom Frida, Pellan och Linda hit med en tårta. Vi gick till utsiktsberget, åt jordgubbstårta och drack hallonsoda. Jag har världens finaste vänner.

Lördagen vaknade jag tidigt, som alltid. Familjen kom med frukost på sängen och fina paket. Jag ska gå en skrivkurs, köpa martiniglas med pappa, fika med Nico och sedan fick jag massa små pryttlar. Dagen tillbringades på jobbet och sedan hem för att förbereda inför kvällen med Frida och senare även Amanda och Pelle. Tur för mig och Frida att Amanda kom och räddade tårtan som vi råkade förstöra lite grann. Jennifer, Madde, Lisa, Linda och Dea droppade in vid sju och jag hade världens bästa kväll med fina presenter, en lite udda med helt värd, grillning och lite vin. In till stan, mötte upp Strandberg, massa ute ställen, mötte jobbet och landade hos Amanda vid fem tiden på söndag morgon. Det var en brabrabra 18 års dag och idag tog jag ledigt, imorgon tar jag ledigt och på torsdag är det skolavslutning. Det börjar lukta sommar vill jag lova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0