fast mest längtar jag till min kärringcykel på landet

Sommarlovet har varat i nästan en hel vecka och hitills har jag gjort allting jag alltid gör, solat, sovit, solat, sovit, sovit och gått nattpromenader. Dessutom har jag kört lite bil och jobbat lite grann också och imorgon åker jag bort. Sommaren är bra för den mesta ångesten försvinner och även fast tiden går spelar det ingen roll att man inte utnyttjar den. Sommaren är också bra för att det är varmt i luften, det är fina färger ute och man kan äta frukost på gräsmattan.

En annan sak som är bra är att man tar sig tiden att göra allt det där man inte brukar, inte hinner med i vanliga fall. Man träffar vänner man inte träffat på länge, man går tillbiblioteket (för det hinner man inte med på skoldagar), man cyklar och badar, har picknick, storstädar rummet samtidigt som man lyssnar på en bra skiva på högstavolymen och så hittar man massa roliga, bortglömda saker i alla lådor. Fyller år gör många också, jag bland annat. Och snart Camilla, Dea och till sist Jennifer också. Det blir ett himla firande, det. Och så får man ju köpa lite roliga presenter, 18 års presenter är det som gäller detta år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0