där regnbågen slutar

Alla de här symboliska uttrycken och ordspråken måste ju komma någonstans ifrån och jag undrar om allting har sitt ursprung från något äkta, eller om en del av dem bara är hitt på. Jag tror inte att det är påhittat, jag tror att det är självupplevt, återberättat och sedan tolkat av någon. Jag tror att uttrycket har gått från mun till mun och ändrats under vägens gång för att slutligen hamna hos någon som vill återanvända det och göra det till sitt. Jag vill använda allting som mitt, det finns så mycket klokt som har blivit sagt och det vore en synd att aldrig upprepa allting bra. Och jag vet att vid slutet av min regnbåge finns min skatt. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0