gud vad jag är sugen på en kanelbulle

Igår sprang jag och Frida in på det HM som båda sa oss ogilla, och vad händer om inte att båda hittar något. Jag köpte en supersöt klänning för bara hundra kronor. Sen drog vi till Gamla Stan, mötte Pelle och Linda och åt middag på Café Kladdkakan, ett mysigt litet ställe med goda sallader och underbart sällskap till det sen var kvällen gjord. Jag vet inte hur länge vi satt där men ett par timmar klarade vi nog av, timmar som fylldes med skratt och prat. Äkta kärlek.

Idag har också varit en jättebra dag, näst sista på praktiken och jag vill faktiskt inte sluta. Trodde aldrig jag skulle säga det för jag brukar aldrig trivas så bra så fort men folket där är galet trevliga och jag tycker verkligen om att vara där. Det är lugnande att bara gå och småplocka bland varor, pimpla kaffe dagarna i ända och småprata lite. Runt lunchtid började jag planera ett bord för alla påskgrejer och alla färgstarka påskägg och pastelfärgade fjädrar fick mig på riktigt vårhumör.

Det var precis det här jag behövde, några dagar borta från skolan, en kväll med fina vänner och en dag med glada färger och trevliga främlingar och nu känns allting bra. Jag är till och med på humör för att plugga. Nu blir det té och lite pyssel till mitt rum, sedan plugga och till sist våffelmiddag. Imorgon är det helg och då ska jag hänga med Amanda. Mera kärlek.


Kommentarer
Postat av: Lindiiss

duär kärlek Frida. Vi borde ses oftare.

2010-03-21 @ 23:44:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0