krakel spektakel

Idag sken solen, marken var torr och grusig och här och var syntes lite grönt gräs. All den här vårkänslan får mig att vilja cykla. Åh vad jag saknar att cykla. Om det är lika fint nästa vecka ska jag börja cykla och promenera till skolan igen. Och sedan ska jag börja träna, om jag någonsin blir frisk. Jag förstår inte hur folk kan få en vårdepression. När den kalla, mörka, blöta vintern äntligen är över och solen tittar fram, inspirerar och väcker nytt hopp, då blir människor deprimerade. Vad finns det för logik i det?

Nej nu vill jag göra saker igen. Nu vill jag köpa en loppiscykel och måla den röd. Nu vill jag skriva lite mer i min bok. Nu vill jag baka kakor och gå på picknick, ringa någon gammal vän för att ta en promenad, använda alla vårkläder, springa utomhus, åka till landet, sitta på utomhuscafé och plugga på verandan. Nu vill jag. Jag vill nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0