med solen i ögonen

Underbart fin dag idag, nästan en äkta vår dag. Det är sådana här söndagar ska vara, soliga och fina, sova länge, äta frukost och sedan gå vinterpromenader ensam eller med någon man tycker om. Vara ute tills man är iskall om tårna och rosig om kinderna för att äntligen få komma in i värmen och dricka en kopp té. Jag tänkte verkligen hela dagen att det skulle få bli just en sån söndag, en bra söndag istället för en ångest söndag. Det blev det såklart inte. Istället blev det en söndag när jag blev väckt av solljuset i ögonen, åt frukost, gick i pyjamas hela dagen, satt vid det runda vita köksbordet och pratade med mamma och bara hängde med en kaffekopp i ena handen och en bok i andra.

Det var min söndag det och det var också en bra söndag. Om jag hade varit ledig imorgon också, och det hade varit en lika fin dag, då hade jag passat på att ta den där långa vinterpromenaden med solen i ryggen. Men nu är det inte om och jag är inte ledig imorgon så jag får helt enkelt drömma vidare tills nästa helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0