söta mandlar och äppelkärnor

En vandrande saga. Allting som händer och allting som är utvecklas alltid till något annat, det inspirerar, påverkar och influerar till bra och mindre bra saker. Allt jag upplever påverkar mig även om jag inte ens lägger märke till det och någonstans långt inne i huvudet ligger det gömt tills jag en dag är mogen att plocka fram det igen. Det som jag igår ville glömma kan jag idag ha nytta av. Även om livet går vidare och personer tycks falla i glömska finns de alltid någonstans, kanske är de inte ens gömda bakom allt skrot i hjärnan, kanske ligger de bara djupt bevarade i hjärtat.

Minnen behöver inte bevaras i en fin burk med lock, man behöver inte titta till dem för att se till att de inte rymmer sin väg, man behöver inte ens ta väl hand om dem. Allt som krävs är en hundradels sekund av en doft, en färg, ett ord, en känsla eller något annat som öppnar dörrar man trodde var låsta och stängda för länge sen.

Vad som än hände och vad det än var så finns det kvar så länge jag finns kvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0