fem minuter i hissen

Nej. Jag vet inte riktigt hur allt känns. Ena sekunden är jag lycklig och fylld av varmt rus. Nästa sekund är världen en kall och grå plats. Jag tycker om hösten och längtar till julen. Jag vill göra fint och hemtrevligt, hänga upp nya gardiner, tända en ljusslinga i taket och plantera blommor. Jag vill ha ett stort paraply som skyddar mig från regnet och ett par rejäla kängor som håller mina fötter varma. Jag vill flytta hemifrån och bilda världens finaste lägenhet. Jag vill göra något som är mitt, eget, jag och bara mig själv. Men jag vet inte vad det skulle vara.

Nästa sekund vill jag krypa ner under täcket och aldrig komma upp igen. Vill gråta i mammas knä. Vill bli omhållen av en varm och vänligt själ.

Sedan vill jag göra något igen. Byta hårfärg, köpa smycken, pyssla med julklappar och ta fina foton.

Jag sa idag att jag visste vem jag var. Och det vet jag. Jag vet precis vem jag är. Jag är bara osäker på vad det innebär.

Kommentarer
Postat av: Anonym

din blogg får mig att sakna dig.

2010-11-25 @ 19:44:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0