pluggmode

Har tänt julstjärnor, ljusslingor och värmeljus i hela rummet och pluggat i mer än en timme nu, känner mig enormt duktig! Har skrivit någon reflektion över buddhismen och även om jag tycker religion är sjukttråkigt så är det rätt intressant när man väl börjar fundera över det. Jag har svarat på massa frågor om ondska, godhet, lycka, meningen med livet och, ja, ni vet, alla de där existentiella frågorna som hör till religion..... Hur som kan jag inte låta bli att reflektera över det. Buddhismen är en rätt smartreligion, jag höll med om nästan varenda fråga, men jag är ju inte buddhist. Jag håller inte med om allt och jag tycker inte om att det där överdrivna som finns i alla religioner och alla förpliktelser en religion bär med sig. Trots det måste jag erkänna att buddhismen har rätt så vettiga åsikter i livsfrågor..

Har funderat mycket över vad människan består av. Och tro det eller ej, men jag har faktiskt kommit fram till ganska mycket också. Det är nog rätt uppfriskande att tänka på sådant ibland, man lär känna sig själv lite bättre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0