I won't let you down

Just det, förresten. Jag tror inte på kärlek.

Det är en hemsk sak att säga. Och troligtvis är den inte helt sann heller. Men jag kan inte tro på det, för om det skulle vara sant så skulle det inte se ut såhär just nu. Det ser fel ut, i mina ögon och även om andra tror på det och om andra försöker övertyga mig om vad som är sant är det inte så det fungerar.

Om en kristen person tror på bibeln har hon all rätt att göra det men att hon tror på något måste ju inte nödvändigtvis betyda att jag också tror på det. Hon kan försöka övertyga mig, lägga fram sina bevis och argumentera för det men det är ändå alltid upp till mig att i slutet välja vad jag tror på och inte.

Kanske kommer jag att ändra mig, kanske inte. Just idag tror jag i alla fall inte på kärlek.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0