is this true?

Jag har nog aldrig varit så dålig i skolan som jag är just nu. Visst att jag har svackat, haft sämre perioder och skjutit upp saker och ting till sista sekund. Men det har aldrig blivit dåligt. Nu blir det dåligt. Och sämre. Och sämst. Jag orkar inte. Ju sämre det går desto mindre orkar jag anstränga mig. Ännu mer blir i sista sekund. Ännu mer blir uppskjutet, blir till nattplugg. Som jag sedan somnar ifrån.

Det handlar om mig och vad jag vet att jag kan. Jag säger inte att ett vg är ett dåligt betyg, men för mig är det dåligt för jag vet att jag kan prestera bättre. Jag tycker inte om att ligga i mitten, tycker inte om att få sämre än jag fått tidigare. Sämre. För det är så det är. Det handlar inte om att jag jämför mig med andra, det handlar om att jag jämför med mig själv.

det kallas p-r-e-s-t-a-t-i-o-n-s-å-n-g-e-s-t

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0