"Den här datorn"

Det är konstigt hur mycket som har kommit att kretsa runt datorerna. Även fast man inte vill så blir man tvungen att starta datorn i princip varje dag för att kolla både det ena och det andra. Det går helt enkelt inte att vara utan datorer i dag. Är det inte skola, läxor eller jobb man ska kolla så är det busstabeller, betalning av saker, tågbokning, jobb eller också behöver man information om något. Internet förenklar självklart saker men det känns som att det tar bort en enorm del av den sociala kontakten. Märk väl sociala kontakten inte sociala livet. För det sociala livet, det får man snarare i överflöd via facebook.

Jag vill verkligen inte gå in på datorn, jag orkar inte och det dröjer flera timmar innan det blir av. När jag väl startar den däremot kan jag bli sittande hur länge som helst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0