dagen efter

Har haft fullt upp de senaste dagarna och har gjort av med mycket mer än de 500:- jag bestämde att jag fick göra av med denna månad. Just nu befinner jag mig i ett dödläge. Ligger i sängen eftersom alla andra i huset ska sova och jag inte vill eller får störa dem. Trött i ögonen men huvudet går på högvarv. Längtar mer än något annat efter att få lägga huvudet på kudden och somna men vågar inte göra det för är dels rädd för vad natten kommer att erbjuda - drömmar, mardrömmar, uppvaknanden en gång i timmer, eller att jag inte kommer somna alls. Och sist av allt är jag rädd för att vakna. Inte för att jag inte vet hur morgondagen kommer att se ut, men för att jag inte vet hur dagarna efter morgondagen kommer att se ut.

Tretton dagar kvar. Tretton som i det där oturs talet. Tretton dagar tills jag är arbetslös och har kastat bort den framtid jag byggt upp för mig själv under den senaste tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0