dagens funderingar

Skriver tankar som egentligen inte är mina i en gammal, bortglömd bok av skinn. Skriver tankar som helt och hållet är mina, fast de är någon annan som gett uttryck för dem. Skriver tankar som är stulna. Skriver känslor som stämmer överrens med mina, men är någon annans från början. Jag undrar hur det kommer sig att varenda människa på den här jorden tror att den är ensam om sina tankar, känslor och problem - när det i själva verket verkar vara så att var och varannan människa känner, tycker och tänker precis samma sak.

Jag vill ha ensamrätt på mina tankar och känslor, men samtidigt är det skönt när någon förstår. Samtidigt som jag aldrig någonsin tror att någon person egentligen förstår. För alla är vi väl olika. Åtminstone önskar vi att vi vore det.

Kommentarer
Postat av: Cecilia

jag kan tycka att det känns skönt att läsa andras tankar som uttrycker mina tankar och funderingar. för ibland är det svårt att sätta ord på det man känner och då är det nog helt okej att låna andras ord :)

2011-08-22 @ 12:34:17
URL: http://itsgoneforever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0