life is a mystery

Hur du kan stå ut med dig själv är för mig ett mysterium. Hur ni kan stå ut med varandra är en gåta utan svar. Hur du kan göra de saker du gör, och säga de saker du säger och sedan inte våga stå för dem är så patetiskt att jag vill gråta. Att du kan bete dig som om du fortfarande vore fyra år gammal och världen kretsar runt dig gör mig alldeles mörkrädd. Att du på allvar tror att världen kretsar runt dig är skrattretande. Att omgivningen accepterar ditt beteende, att världen ser ut som den gör och att alla håller med mig men ingen låtsas om det är underligt.

Hur något av det här berör mig på minsta lilla vis är det mest irriterande av allt.  För att jag vet att det har inte med mig att göra, jag kan inte påverka det och jag tycker egentligen synd om dig.

Att jag fortfarande bryr mig gör mig nästan lika patetisk som du. Fast bara nästan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0