Silent night

Jag älskar verkligen min säng. Jag älskar färgen och madrassen och alla fina kuddar, lakan, täcken och filtar och mysiga saker i den. Jag älskar mitt rutiga indiska överkast. Jag älskar alltid min säng och att den dessutom står i världens finaste rum gör det hela tusen gånger bättre. Lever mitt liv som vanligt och inser att jag skulle mer än gärna kunna tillbringa åtskilliga timmar i den sängen. Vare sig jag varit utomlands och sovit i lyxiga hotellsängar eller om jag sovit på en skitig luftmadrass, i en svettig sovsäck i ett ännu mer svettigt och skitit tält så är den bästa känslan i världen att få komma hem och känna lukten av min egen lilla stora säng. Det gör inte ens någon skillnad om jag precis stigit upp eller om jag tillbringat halva dygnet i sängen, det är ändå alltid dagens största belöning att få krypa ned under samtliga täcken i min slarvigt bäddade rosa dröm.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0