ute är mörkt och kallt

Det kanske trots allt finns någon stackars krake som sitter bland molnen och lyssnar på hela världsbefolkningens obetydliga små önskningar för från och med idag har jag ytterligare en månadsjobb och jag fick dessutom se mina gullungars luciatåg på morgonen. Inte nog med det fick jag även hålla i världens minsta lilla go'bit, en tio veckor gammal bebis. Skämten slog omkring mig om att inte låta en sådan ung person som mig få hålla i så små och söta bebisar för att det kan "sätta idéer i huvudet på mig" eftersom jag är alldeles för ung för att få barn. Som om det egentligen spelar någon roll. Jag har velat ha en egen liten godisbit sedan första dagen på förskola och sedan långt innan det. Inte kan jag hjälpa att de är underbara.

Som sagt var är det Lucia idag och därför har dagens matintag tillmestadel bestått av lussebullar, pepparkakor och kaffe. Efter middagen hos mamma ikväll blir det chai latte och ytterligare en lussebulle samt julklappsinslagning och lite julpynt inför vår minijulafton med pappa imorgon kväll. Det blir mysigt det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0